مشخصات پیستون پیکان و کیفیت آلیاژ آن در عملکرد، طول عمر و دوام پیستون و سایر قطعات موتور نقش حیاتی دارد. برای آگاهی از مشخصات پیستون های تولیدی این مجموعه و خرید انواع پیستون می توانید با مدیریت فروش تماس حاصل فرمایید.
آشنایی با مشخصات پیستون پیکان
مشخصات پیستون پیکان با توجه به عملکرد و جایگاهی که در بلوک سیلندر دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از این مشخصه های مهم وضعیت تاج یا سر پیستون است که در قسمت بالایی آن قرار دارد.
طراحی مناسب تاج پیستون بر طریقه احتراق سیلندر اثرگذار بوده و در تراکم مطلوب سوخت و هوا نقش دارد.
در صورت اختلاط مطلوب سوخت و هوا و تخلیه مناسب تمامی دودهای احتراق قدرت موتور بهبود می یابد.
تاج پیستون ممکن است یکی از حالت های زیر را داشته باشد:
- پیستون با تاج صاف
- پیستون با تاج گنبدی شکل
- پیستون با تاج گود و مقعر
در برخی طراحی های پیستون برای جلوگیری از برخورد سوپاپ به پیستون بر روی تاج شیارهایی ایجاد می نند.
این شیارها از برخورد سوپاپ در حالت بریدن تسمه تایم و تغییر زمانبندی سوپاپ ها از آسیب آن جلوگیری می کند.
آشنایی با جنس پیستون پیکان
جنس مواد خام پیستون غالباً از آلیاژهای آلومینیوم است که علاوه بر داشتن وزن سبک دارای استحکام کافی می باشد.
به طور خلاصه از خصوصیات مهم این فلز می توان موارد زیر را برشمرد:
- داشتن وزن سبک
- استحکام بالا
- قابلیت انتقال حرارت مطلوب
- قابلیت سیالیت بالا
- قابلیت ریخته گری
- قابلیت تغییر شکل و شکل پذیری آسان
- قابلیت ماشینکاری
در مرحله انفجار در سیلندر نیرویی معادل ۴۰۰۰ پوند به کف پیستون وارد می شود.
در اثر این عملیات دمای تاج پیستون به شدت افزایش یافته و تا ۴۰۰۰ درجه فارنهایت هم خواهد رسید.
برای کاهش وزن پیستون آن را به صورت استوانه تو خالی می سازند و دیواره نازک می سازند.
علاوه بر این در مراحل تراش کاری قسمت پایینی پیستون را تراش می دهند تا وزن آن کاهش یابد.
در هنگام نصب پیستون برای پیشگیری از لرزش موتور بایستی از پیستون های دارای وزن یکسان استفاده نمود.
انواع رینگ پیستون پیکان جوانان
یکی از قطعات جانبی در ساختار پیستون که در عملکرد پیستون نقش حساسی ایفا می کند رینگ های پیستون هستند.
به طور کلی بر روی پیستون دو نوع رینگ سوار می شود:
- رینگ های کمپرسی برای جلوگیری از نشت گازهای متراکم احتراق
- رینگ آب بندی روغن
در ساختمان پیستون معمولاً دو شیار برای رینگهای کمپرسی و یک شیار برای رینگ روغن ایجاد می شود.
رینگ های کمپرسی در قسمت بالایی پیستون و رینگ روغن در قسمت پایینی دیواره پیستون مونتاژ می شوند.
معمولاً جنس رینگ کمپرسی از آلیاژهای چدن و فولاد و روکش کادمیوم یا مولیبدن ساخته می شود.
رینگ های روغنی نیز غالباً از آلیاژهای فولاد ساخته می شوند.
شکل رینگ ها نیز بر اساس مقطع آنها می تواند به یکی از شکل های زیر باشد:
- مستطیلی
- ذوزنقه
- مستطیلی و دارای پخ در قسمت سطح داخلی یا خارجی رینگ
- مستطیلی با پایه در سطح داخلی یا خارجی رینگ
استعلام قیمت پیستون پیکان
در این مجموعه علاوه بر پیستون انواع قطعات موتوری خودرو از جمله میل لنگ، میل سوپاپ، سرسیلندر و شاتون تولید می شوند.
با خرید مستقیم این محصولات از کارخانه تولیدکننده می توانید با حذف واسطه های فروش قیمت کمتری بپردازید.
برای خرید تکی یا عمده قطعات با قیمت درب کارخانه کافی است با همکاران واحد فروش در تماس باشید.
درصورتی که به اطلاعات شرایط فروش، سفارش دهی و مشخصات پیستون پیکان نیاز دارید با ما در تماس باشید.
همکاران ما در واحد فروش در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سؤالات شما مشتریان هستند.
جهت استعلام قیمت ها و مشخصات پیستون پیکان می توانید با مدیریت فروش تماس حاصل نمایید.