خرید عمده انواع شاتون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۰۰ از طریق ارتباط با واحد فروش این مجموعه امکانپذیر است. این مجموعه با حذف واسطه های فروش محصولات خود را با ارزانترین قیمت و مرغوبترین کیفیت و بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید کرده و به فروش می رساند. برای آگاهی از قیمت ها و محصولات می توانید با ما در ارتباط باشید.
نکات مهم هنگام خرید عمده انواع شاتون پژو ۴۰۵
یکی از نکاتی که هنگام خرید عمده انواع شاتون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۰۰ بایستی مورد توجه قرار گیرد مرغوبیت آلیاژ تولیدی آن است.
شاتون های تولیدی این کارخانه از فولاد میکرو آلیاژی ساخته می شوند که علاوه بر سبک بودن دارای استحکام کششی بالایی هستند.
فولاد میکرو آلیاژی در دسته فولادهای کم آلیاژ طبقه بندی می شود.
فولاد کم آلیاژ با افزودن عناصری به فولاد کربنی بهبود می یابد.
از جمله خواص بهبود یافته در این فولاد آلیاژی می توان خواص زیر را برشمرد:
- سختی پذیری
- استحکام در برابر سایش
- استحکام در برابر خوردگی
- استحکام در برابر حرارت
اصول مهم در زمان مونتاژ پیستون و شاتون
پس از اطمینان از خرید شاتون با کیفیت در مرحله مونتاژ آن نیز بایستی اصولی را در نظر گرفت که در افزایش عمر شاتون نقش بسزایی دارد.
در ادامه به برخی از این اصول اشاره خواهیم کرد:
- هنگام نصب شاتون ها روی میل لنگ و پیستون از شاتون های هم وزن استفاده کنید.
- شاتون را از نظر تابیدگی و خمش کنترل کنید.
- باز بودن سوراخ های روغن شاتون را کنترل کنید.
- سطح داخلی شاتون و گژن پین را قبل از مونتاژ از هر ناخالصی پاک کنید.
- قسمت داخلی سر کوچک شاتون و گژن پین و پیستون را روغن کاری کنید.
- از گژن پین های با گرید یکسان استفاده کنید.
- برای مونتاژ گژن پین از چکش استفاده نکنید.
- شاتون پس از مونتاژ با پیستون باید در حد مجاز لقی داشته باشد و در محل اتصال سفت نباشد.
- پیستون و گژن پین باید آزادانه روی شاتون حرکت کنند.
- برای جلوگیری از دفرمه شدن خار در هنگام مونتاژ به آن فشار زیاد وارد نکنید.
اهمیت سیستم روغن کاری در عملکرد شاتون
علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از نکاتی که در عملکرد مناسب شاتون و میل لنگ و سایر قطعات نقش بسزایی دارد سیستم روغنکاری موتور است.
بروز مشکل در سیستم روغنکاری می تواند موجب خسارت زیادی به موتور و قطعات آن شود.
تعویض نکردن به موقع روغن موتور و فیلتر روغن باعث کاهش کارایی آنها می شود.
استفاده از روغن آلوده در موتور می تواند پیامدهایی به همراه داشته باشد:
- خط افتادن یاتاقان های شاتون و میل لنگ و سایر قطعات
- عدم خنک کاری مناسب و داغ شدن شاتون و سایر قطعات و کاهش عمر آنها
- افت فشار روغن
- خوردگی قطعات
- نرسیدن روغن به تمام یاتاقان ها و حتی شکست قطعات
- سایش شدید قطعات و گریپاژ قطعاتی چون پیستون و میل لنگ
بنابراین بر اساس جدول زمانبندی سرویس دوره ای خودروی خود بایستی نسبت به تعویض روغن و فیلتر روغن آن اقدام نمایید.
این امر می تواند در بهبود عملکرد موتور خودروی شما و افزایش عمر قطعات آن مؤثر باشد.
مشخصات موتور پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۰۰
ایران خودرو پژو ۴۰۵ را از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با مدل GLX با حجم موتور ۱۹۰۵ سی سی کاربراتوری تولید کرده است.
این خودرو به علت حجم موتور ۱۹۰۵ سی سی به نام پژوی ۲۰۰۰ شناخته می شود. امروزه تولید این خودرو متوقف شده است و تولیدات پژو ۴۰۵ با دو موتور ۱۸۰۰ سی سی و ۱۶۰۰ سی سی به بازار عرضه می شود.
پژو ۴۰۵ تیپ GLX در دو نوع بنزینی و دوگانه سوز و پژو ۴۰۵ تیپ SLX با سوخت بنزین طراحی شده اند.
موتور پژو ۴۰۵ در مدل های XU7 و TU5 به بازار عرضه می شود:
جهت خرید عمده انواع شاتون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۰۰ می توانید سفارشات خود را با واحد فروش این مجموعه هماهنگ نمایید.